Гаряче
харчування в системі харчування людини
має вкрай важливе значення
Багаторічний
досвід спостережень лікарів і педагогів показав, що учні, які не споживають під
час навчального дня гарячу їжу,швидше стомлюються, частіше скаржаться на
головні болі, втому, на болі в шлунку, поганий присмак у роті, поганий настрій
і знижену працездатність. До того ж, згідно зі статистикою, хвороби шлунка
серед дітей шкільного віку займають друге місце після захворювань
опорно-рухового апарату.
Словом, все більше фактів говорить на користь обов'язкового гарячого
харчування для всіх школярів під час їх перебування в школі. Ще не так давно
статистика показувала, що школярі, особливо старшокласники воліють не якісну
їжу, а чіпси, бутерброди, кока-колу,всілякі рекламовані сухарики. На щастя
тенденція почала змінюватися і все більше старшокласників схиляються до того,
що при великому навантаженні в школі необхідне гаряче харчування. Освоєння
шкільних програм вимагає від дітей високої розумової активності. Маленька
людина, що залучається до знань, не тільки виконує важку працю, але одночасно і
росте, розвивається, і для всього цього вона повинна отримувати повноцінне
харчування.
Сучасний школяр повинен їсти не менше чотирьох разів на день, причому
на сніданок, обід і вечерю неодмінно має бути гаряча страва. Для зростаючого
організму обов'язкові молоко, сир, сир, кисломолочні продукти - джерела кальцію
і білка. Дефіцит кальцію і фосфору також допоможуть заповнити рибні страви. Як
гарнір краще використовувати не картоплю чи макарони, а тушковані або варені
овочі (капусту, буряк, цибуля, морква, бобові, часник і капусту). За день
школярі повинні випивати не менше двох літрів рідини, але не газованої води, а
фруктових або овочевих соків.
Харчування школяра має бути збалансованим. У меню школяра
обов'язково повинні входити продукти, що містять не тільки білки, жири і
вуглеводи, а й незамінні амінокислоти, вітаміни, деякі жирні кислоти, мінерали
й мікроелементи. Ці компоненти самостійно не синтезуються в
організмі, але необхідні для повноцінного розвитку дитячого організму.
Співвідношення між білками, жирами і вуглеводами має бути 1:1:4.
Калорійність раціону школяра повинна бути наступною:
7-10 років - 2400 ккал
14-17 років - 2600-3000 ккал
якщо дитина займається спортом, вона повинна отримувати
на 300-500 ккал більше.Пам'ятка для батьків учнів 5 класу
Будь-які перехідні періоди життя і діяльності дітей
висувають специфічні проблеми, що пов’язані зі зміною в організації навчальної
діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі
вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня сформованості у
дітей певних учбових знань, дій, навичок. Процес звикання до шкільних вимог і
порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як
адаптація.
• Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, якомога
швидше зустріньтесь і обговоріть це з класним керівником, шкільним
психологом.
Якщо в родині відбулися події, що вплинули на
психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в
сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
• Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні
ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
• Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів,
запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
• Основними помічниками у складних ситуаціях є
терпіння, увага, розуміння.
• Обов’язково дотримуйтесь режиму дня (). Потрібно
пристосувати режим дня так, щоб він позитивно впливав і на режим харчування,
сон, прогулянки, і на виконання домашніх завдань, тощо.
• Головне новоутворення підліткового періоду –
відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого
тіла, зовнішності.
• У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути
самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед
невідомим дорослим життям. Пам’ятайте, що дитині потрібна не стільки
самостійність, скільки право на неї.
• Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам
не слід залишати своїх дітей без нагляду, а також ослабляти контроль за
навчальною діяльністю зразу. Підліток дуже вразливий і легко піддається як
позитивному впливу, так і негативному.
• Заохочуйте допитливість дитини. Якщо ви спробуєте
позбутись її, коли вона ставить відверті запитання, дитина шукатиме відповіді
на стороні.
• У цьому віці розширюється коло спілкування,
з’являються нові авторитети.
• Недоліки й суперечності в поведінці близьких і
старших сприймаються гостро й хворобливо.
• У батьках підлітки хочуть бачити друзів і
порадників, а не диктаторів.
ЯКЩО:
• Дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
• Дитину висміюють, вона стає замкнутою;
• Дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною;
• Дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям
провини;
• Дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти
інших;
• Дитина росте в чесності, вона вчиться бути
справедливою;
• Дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в
людей;
• Дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути
агресивною.
ЯКЩО ДИТИНУ ПІДТРИМУВАТИ, ВОНА ВЧИТЬСЯ ВПЕВНЕНОСТІ В
СОБІ
|
Шановні батьки!
Готуємо одинадцятикласників до ДПА, ЗНО!!!
Немає коментарів:
Дописати коментар